Farba: červená
Evidenčné číslo: 043
Dĺžka (km): 90,5 km
Prevýšenie: 2270/2416 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: EXPERT (ťažké) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta, trail, poľná cesta, lesná cesta

Charakteristika: Cyklomagistrála, ktorá prechádza celým hrebeňom pohoria Považský Inovec. Patrí k najkrajším vyznačeným cykloturistickým trasám na Slovensku.

Popis: Trasa začína nad mestom Trenčín v lesoparku Brezina. Prechádza parkom a ďalej sa vinie pod Strážovskými vrchmi cez obec Soblahov do Mníchovej Lehoty, kde popod cestu č. I/50 prichádza na úpätie Považského Inovca. Trasa po asfaltovej lesnej ceste stúpa okolo Chaty pod Inovcom až na vrchol Inovca do výšky 1042 m.n.m. Na vrchole sa nachádza odpočívadlo a novovybudovaná rozhľadňa. Inovec je zároveň najvyšší bod celej trasy. Odtiaľ trasa pokračuje samotným hrebeňom zvlneným terénom po trailových úsekoch i malebných lesných cestách. Severná časť hrebeňa až po Bezovec patrí k najkrajším slovenským cykloturistickým trasám s nádhernými výhľadmi a technickými pasážami. Po ceste nájdu cyklisti možnosť občerstvenia sa na Bohušovej studničke a zo sedla Pod Panskou Javorinou môžu odbočiť po značenej trase na rozhľadňu na Pánskej Javorine. Od Bezovca trasa pokračuje po lúkach a následne po lesných cestách až pod Marhát, kde sa nachádza ďalšia rozhľadňa. Kvôli jej návšteve je však potrebné nakrátko odbočiť z trasy. Značená trasa prechádza po lesnej ceste traverzom popod Marhát na Trhovičnú lúku a následne na Krahulčie skaly, kde sa začína opäť technický trailový úsek. Ten končí až v lokalite Striebornica. Odtiaľ už cyklomagistrála prichádza po lesnej ceste do sedla Havran.

Z Havrana trasa vedie nenáročným terénom až k zverofarme odkiaľ prejdeme klesaním až ku križovatke so štátnou cestou a zároveň s cyklotrasou č. 044 – Okolo Považského Inovca. Krátky úsek pokračuje trasa v súbehu po asfaltovej ceste, potom sa oddelí a smeruje ku križovatke so zelenou cyklotrasou č. 5210 – Okruh Horné Otrokovce. Vystúpame okolo Holého vrchu na masív Bukoviny k Ovčej skale (križovatka so žltou turistickou trasou. Pokračujeme okolo vojenského objektu klesaním do Studenej doliny, kde križujeme štátnu cestu. Stúpaním prejdeme k náučnému chodníku Poniklec , kde trasa vedie v súbehu až k Vieche Jašter. V tomto úseku sa nachádzajú traily, ktoré potešia technicky náročnejších cyklistov. Od Viechy Jašter po občerstvení pokračujeme okolo areálu družstva až k rieke Váh na križovatku cykloturistických trás s modrou trasou č. 2301 Nemšová – Hlohovec.

Na tejto trase vás žiadame o dodržiavanie nasledovných pravidiel:

• prispôsobte rýchlosť jazdy a zvýšte pozornosť obmedzeným šírkovým parametrom cesty,
  • vstup na túto trasu je na vlastné nebezpečenstvo vzhľadom na prebiehajúcu lesnú výrobu a pohyb ťažkých mechanizmov,
  • odporúča sa v pracovných dňoch po 15.00 hod a v dňoch pracovného voľna a pokoja,
  • je nevyhnutné dodržiavať požiarno – bezpečnostné predpisy,
  • rešpektujte pokyny lesníkov a lesných robotníkov.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.